Wednesday, June 15, 2011

Tulang belakang bermasalah.

Tulang belakang (Spinal) adalah tulang yang sangat penting, di mana di sepanjang dalam tulang, dari atas hingga ke pinggul inilah terdapatnya urat-urat saraf (Saraf tunjang) yang menghubungkan anggota tubuh ke otak (Saraf pusat). Sekiranya tulang belakang bermasalah, seseorang akan menghadapi masalah dalam pergerakkan dan anggota tubuh juga menghadapi pelbagai masalah kerana saraf terganggu dan seterusnya mengganggu isyarat dari tubuh badan ke otak dan sebaliknya.

Banyak kaedah sekiranya ingin mengetahui keadaan tulang belakang kita. Antaranya dengan meneliti keadaan belakang seseorang dan kedudukan kaki seperti dalam gambar seorang pesakit di bawah.

Keadaan belakang yang tak sama tinggi.


Kedudukan kaki yang tidak simetri.
Tulang belakang boleh dirawat dengan menggunakan suplemen dan akar kayu terpilih. Antara yang terbaik adalah Ageless. Masalah ini juga boleh dibantu dengan kiropraktik dan senaman tertentu.

Jagalah kesihatan tulang belakang dengan mengangkat barang berat yang HANYA termampu oleh kita dan  dengan kaedah yang betul. Di samping itu, posisi semasa melakukan kerja sangat penting untuk memelihara tulang belakang. Suplemen yang baik sangat penting dalam mencegah sakit tulang belakang.

Dapatkan khidmat nasihat dari kami di Pusat Terapi Health.

No comments:

Post a Comment